Közel 10 éve volt, hogy az állam beharangozta az építést. Ez idő tájt szerette volna az önkormányzat az állomás előtti buszvárót újjáépíteni, amiben büfé, újságos, mosdók, jegypénztár is helyet kapott volna. Természetesen fűtött-hűtött épület megvalósításában gondolkodtunk. A beruházás azért nem valósult meg, mert az állami fejlesztő cég nem tudott felelősen nyilatkozni a vasútépítés műszaki paramétereiről, nevezetesen, ha megépítjük, nem garantálják, hogy a vasútátépítés miatt nem kell a későbbiekben elbontani. Nagyon sajnálom, hogy a busszal közlekedők így a mai napig méltatlan körülmények között kénytelenek várakozni
Mindezek után a városunkat érintő vasútfejlesztési tervek pontos részleteit először mintegy másfél éve ismerhettem meg, beleértve a tervezett kezdés és befejezés dátumát is. Nagy meglepetésemre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) képviselője ez év júniusában tájékoztatott egy fórumon egy sor, Százhalombattát hátrányosan érintő tervváltoztatásról, melyek esetében – nem meglepő módon – költségtakarékossági okokra hivatkoztak. Ezek között szerepelt a vasútállomás sínjei alatt az Ipari Parkba átvezető személyi közlekedést biztosító átjáró megszüntetése. A jelenlegi terv csak a sínek közötti utasforgalmat biztosítja aluljáró formájában, provizórikusan előkészítve, hogy később a teljes átjárás is megoldható legyen. Megkerestem az illetékeseket, felajánlottam, hogy ha nincs más út, városunk anyagilag is részt vesz a teljes átjárást biztosító aluljáró kiépítésében, mert számunkra ez kiemelt közérdek. A választ sürgetésem ellenére még nem kaptam meg! Kértem azt is, hogy legalább építsék ki a hulladéklerakóhoz vezető aluljáró alatt vezető utat az Ipari Park jobb megközelíthetősége érdekében. Ebben is anyagi terheket vállalunk. Választ még nem kaptam! Azt tudjuk, hogy ezt az átjárót a beruházás befejezése előtt – a jelenlegi tervek szerint – megszüntetik, így csak ideiglenes megoldást jelenthet.
Augusztus végén megdöbbenve értesültem arról, hogy városunkat teljesen elvágták az Ipari Park közvetlen elérésétől. Szeretnék minden kétséget eloszlatni! Nem fogadom el azt, hogy Százhalombattát ilyen méltatlan hátrányba hozza bárki. Országgyűlési képviselőnk segítségével a Kormányhoz fordulok a problémánk megoldása érdekében.
Természetesen örülök annak, hogy a beruházás eredményeként kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb körülmények között utazhatunk vasúton. A fejlesztés az Ipari Park felé történő biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedést is megoldja majd egy felüljáró formájában. Mindezek ellenére is elfogadhatatlannak tartom, hogy a beruházás befejezéséig – éveken keresztül – a beruházó ellehetetleníti városunk lakosainak gyalogos és kerékpáros közlekedését az Ipari Park irányába.
A probléma megoldásának másik módja, hogy az Ipari Parkban dolgozó cégek az érintett százhalombattai foglalkoztatottaik arányában anyagi terhet vállalnak a dolgozók szállításában. Ennek érdekében megkerestem a munkáltatókat, akikkel az egyeztetések elején tartunk. A munkásjárat működtetésével kapcsolatban, természetesen, önkormányzatunk is vállalna anyagi terheket!
Még a tél beállta előtt érdemi megoldást akarok!
Vezér Mihály
polgármester